Манджички XD

Защо ходим на училище

След бисерите в една тема, останах с впечатлението, че наистина децата не знаят защо ходят на училище. Правя тема, защото имам какво да кажа, но преди всичко умея да слушам.

Имах една тема която неблагоразумието ми ме накара да напиша във форума. Нейното заглавие беше "Защо ходим на училище". Изрично помолих да не бъде местена в Тийн зоната, защото там никой не знае отговорът и и тя щеше да умре. Първият и последен пост след местенето и, завършва така:

Madonna написа на 18 февруари 2010:
Сигурна съм, че много хора имат какво да напишат в нея.


Три месеца по-късно лъсна дали аудиторията на зоната тийн има да каже нещо.

Аа да, щях да забравя: Аз нали ти казах Публикувано изображение






Малко статистика за буквичките

Всяка жена използва около
8 000 думи в ежедневното си общуване. Съчетава ги с 3 000 звуци и 10 000 мимики и жестове.

Преподавателката ми по етика не беше така оптимистична и заяви, че при младежите са
максимум 1000 и стига до 300. Чета и че речниковият запас при младежите е реално 800 думи. Преди години младите хора са използвали 40 000 думи, които с времето, заради чатовете, сайтовете и SMS-ите са намалели драстично. Това е станало заради редовната употреба на тийнейджърски жаргони думи.
През 2011 година се планира да започне кампания за повишаване на речниковия запас на младите хора.

"Шоуто на Слави" е истинска революция по отношение на ползвани думи и въпреки, че сега гледам се е превърнало в рядка боза ще си остане феномен в българската култура.

Във второто издание на Оксфордският тълковен речник са включени
600 000 дефиниции на думи. Някои смятат, че всяка година в английския език навлизат около 25 000 думи.

Според изследване човек е заринат от средно 100 500 думи дневно. Не прочетох да се прави разлика между чуването и осмислянето на тези 34 GB информация, обаче...

Мъжете ползват много по-кратки структорно издържани изречения, т.е. имат уводна част, съдържание и изводи.

Тъй като първобитните ловци не са имали в мозъка си специален отсек, отговарящ за речта, те имали нужда от начин, по който да предадат възможно най-много информация с най-малко думи.

Така в мозъка се появила специална област, която отговаря за лексикалния запас. Тя е разположена в задната част на лявото полукълбо при мъжете. При жените същата тази област е разположена във фронталните и задните части на двете полукълба.

Жените наблягат на интонацията, когато искат да придадат важен смисъл на казваното от тях, а мъжете - на
термините, формулирането и смисълът на думите.

Жените обичат да казват думи от типа на „отчасти", „може би", а мъжете предпочитат недвусмислените определения. Такива като „никога", „няма да стане", „нито един", „абсолютно".
Те, без да знаят, с начина си на говорене натрапват на другите своята воля. Жените използват много сложни прилагателни, наречия и съюзи. Мъжете предпочитат съществителните.

В Българския тълковен речник (изд. 1994 г.) пише, че в него има около
60 000 думи.
От Института за български език при БАН ще публикуват новите думи за последните 20 години. В речникът са включени 3 500 нови думи и 600-700 нови устойчиви словосъчетания.

Няма как да подмина един от коментарите в статията :


Здравейте френдове, тийнеджъри, блогъри и други бивши българи,

Очевидно българският език - най-старият писмен славянски език, основен блег и крепител на нашата народност и гордост, е тръгнал към делийтване, а неговите ко-килъри, както каза един от коментейтърите по-долу, са търтеите в Института за български език към БАН. Не само че се почесват по цял ден, а собствените им публикации изобилстват от бисери на езиковото чуждопоклонничество. Не са езиковеди, а лингвисти!

Да не говорим за нашите родни журнаристи, на които даже една азбука не им стига. Не сте ли срещали словосъчетания от рода: US рейнджърите, или BG феновете. Десетичният знак вече е точка - Забележете! - във всички англоезични страни + Бъргария. Ний излязохме най-големите англо-американски подражатели (сиреч подлоги).

Закон за защита на езика има във Франция, Гърция, Испания, Турция и да не изреждам нататък. В България - не. Защото българскит език е ОТВОРЕН ЕЗИК. Всяка чужда дума или граматическа особеност, особено ако тя е английска, може безпрепятствено да бъде използвана докато не ни се набие в главите и убием бълграското й съответствие. И така децата на нашите деца ще говорят език, който няма да има право да се нарича български, а по-скоро креол на английския. Предлагам "Бългейриш"! Нашето собствено езиково чуждопоклонничество ще роди Бългейриш. ОУ ЙЕЕ!!! Или както вече често обичаме да казваме: УААУУУ!

За загрижените и родолюбците като мене - интересна статия:
http://kafene.bg/?p=...rticle&aid=1939
Има и първа част: http://www.kafene.bg...rticle&aid=1900

С уважение... (уупс... С РЕСПЕКТ)
Граматикъ


По неофициални данни във френския език (ползван от 128 милиона души) има 100 000 думи, в английския 500 000, а в немският - 185 000.

Като си говорим за количество, нека не е за сметка на качеството.
Пушкин използва в цялото си творчество около 21 000 думи, а Шекспир - около 15 000.
Изчислено е, че съществуват 169, 518, 829, 100, 544, 000, 000, 000, 000, 000 начина да се изиграят първите 10 хода при игра на шах. Така е и в речта...

В речника "Джунхуа дзъхай" на Лъню Лундън от 1994 г. броят на йероглифите е 85 000. На практика хората ежедневно използват не повече от 6 000 – 7 000 йероглифа.

Някъде до към 10-ти клас обогатявах речникът си и приключвах периодът си на трескав перфекционализъм. За няколко години се себеус
ъвършенствах колкото няма и през остатъка на живота ми. Последва нов период - лаконичност и яснота в изразяването. Оказа се, че начинът ми на изразяване затруднява по-... как да ги кажа, неентилигентните хора. Превръщах се в интелектуалец. Пу-пу, да не ми е уроки. Изхвърлих термините с които боравих, започнах да ползвам по-кратки изречения (макар мисълта ми винаги да е била 2 изречения за страница), да избягвам синонимите и дори ползвам онези чиято дължина е най-къса. Вече всички ме разбират. Дали аз се разбирам?
Хамалогията в работата, болестите, липсата на свободно време и средата от хора с интелект на шимпанзе неминуемо водят до осакатяване на речниковият фонд. Оказа се, че думите които целенасочено и упорито избягвах вече не са част от начинът ми на изразяване.

Дълго плануваният нов период поставям днес - привикване към малко употребявани думи.
Да, ама не. Това е чернова отпреди два месеца, а новите ми условия на живот не позволяват този лукс. Извода е, че за всичко си има време. Вероятно ученическите години не се наваксват както и първите 7. Вероятно трябва да се сетим, че ако цяла седмица чакаме да стане събота, значи не живеем 5 от всеки 7 дена.
Не ме разбирайте погрешно, всеки има право да бъде глупав, а и на тоя свят има нужда и от миячи на кенефи. Шансът да станеш тъпо копеле преуспяло с далавери е малък, но звучи привлекателно за определена клика хора. Аз уважавам избора на хората, както и нуждата кенефите все пак да бъда мити от някого.

Ако не сте забелязали нарочно допуснатите правописните грешки в текста, това не ви прави неграмотни, а само несъвършени.

Припомням. Ако някой знае защо се ходи на училище, може да го напише. Ако не знае, аз съм задал въпроса вместо него...



Ползвани източници:
http://ezine.bg/n15-9032-%D0%96%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5_%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D1%82_10_000_%D0%B6%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B0_%D0%B4%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%BE
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2809671
http://www.nationalgeographic.bg/?cid=4&NewsId=1798
http://www.radioorv.com/new/news/438--800-.html
http://clubs.dir.bg/
http://www.chinaembassy.bg/bjly/bjlygk/18/t139047.htm


am-am: вече ще пиша само по диагонал...
Федорка:
Чудесно, а на кръст можеш ли да го докараш хихихи

Мда, разпознах се - аз съм едно от онези шимпанзета, което има претенциите, че се изразява точно и кратко и което е развило алергия към изречения с дължина 5-6 реда, дължаща се на ненужно изброяване на синоними.
Езикът ни все повече се залива и скоро ще бъде удавен от прекомерната употреба на чуждици, не защото нямаме аналог на някои от тях, а защото използването им се счита за признак за високо интелектуално равнище.

Знаеш ли какво откривам напоследък (чета доста научни статии на английски, руски и български)? Напълно разбирам какви проблеми се разглеждат в публикациите, но не на български, не. И знаеш ли защо? Не защото не владея достатъчно добре езика ни, а защото у нас битува схващането - "колкото по-завъртяно, толкова по-научно". Да, ама не.

И те поздравявам за темата.

Велкова: ...
31% от българите четат активно, 25% никога не са отваряли книга

am-am:
Темата е много тежка, писал съм в един друг форум за нея... Сега пък ми е натоварено и ще я оставя да втаса. Чудно ми е ще се намерят ли хора които да напишат защо аджеба на училище се ходи. Писалите до сега са се справили отлично, но аз като се замислих, и едва тогава, открих близо 30 причини отвъд да запомниш нещо което пряко може да бъде ползвано за работата ти.
Хубаво е да се знае, иначе се превръща в бреме и наказание.
Вече информацията под всякаква форма е много по-достъпна, а с нея и забавленията. Гледам второто е за сметка на първото. Лесно е да се съди, но тъжното е, че не мога да обещая достойна и заслужена реализация на можещите и знаещите, поне що се отнася в България. Не знам... мисля си, той прехода почна отдавна и ще ни надживее, да си способен човек няма гаранция, че ще преуспееш, но пък да си малоумен кафетаджия със сигурност не поставя светло бъдеще.

МАЛЪК ПЕНЧО

Петко Р. Славейков

Пенчо бре, учи!
Пенчо си мълчи.
Пенчо бре, чети!
Муси се, сумти.
Пенчо бре, чети!
Пенчо не чете.
Пенчо, работи!
Пенчо пак не ще...
Пенча го мързи,
гледа да лежи,
ходи, та се май,
дири да играй...
Време се мина
Пенчо порасна,
иска да яде,
няма откъде.

fedora: Ходя/их на училище, за да:
1. науча клюките
2. се похваля с нещо
3. се понатискам с този/тази
4. ошамаря някого
5. се науча да преписвам

(тези 5 най-много ми допаднаха от предложения списък:lol6:)


Линa: ...
Една година след като бях завършила училище, разбрах защо е трябвало да ходя на училище...

am-am: мдааа...

Като набирали спасителки на плажа за едноименният филм, естествено задължително условие било перфектен стил на плуване. Колкото и убедителни да били в преструването на умели плувкини, никакво преписване не им помогнало в басейна на "талпите" които потъвали в него. Тук преписвача е нямало от кого да препише как се пише първата дума:

Публикувано изображение

Имам познат който плащаше за 6-ци. Други ходят за да не ги бият вкъщи.
Федорке, я си признай, и ти май ходиш и ти плащат.

fedora: Трети ходят, за да ги бият и вкъщи и в училище.

Признавам, ходя и май ми плащат Публикувано изображение

am-am: тц-тц-тц, материалистка...
гледай какво съм писал преди време...


Публикувано изображение

Да бъдем позитивни за 5 минути.
(за оптимистите е желателно, за песимистите - задължително)

Публикувано изображение

Публикувано изображение Ученикът преписва и бие отказалите да му позволят това!
Публикувано изображение Ученикът приема чужда помощ в процеса на обучение и внушава убедително ползата от този избор Публикувано изображение.




Публикувано изображение


Публикувано изображение Ученикът бяга от училище и времето, през което траят учебните часове, прекарва в близкото кафене!

Публикувано изображение Ученикът се старае да поддържа бодър и отпочинал своят дух Публикувано изображение , за да се подготви за изпитанията в живота.



Публикувано изображение


Публикувано изображение Ученикът подправя бележки от родителите си!
Публикувано изображение Ученикът има ранни изяви на самостоятелност и поемане на инициатива в ситуации за които други се нуждаят от родителска помощ Публикувано изображение.



Публикувано изображение


Публикувано изображение Ученикът краде химикалките на съучениците си!
Публикувано изображение Ученикът изпъква с градивна и целенасочена форма на загриженост в социалното си положение Публикувано изображение и показва завидни умения в неговото постигане, с цената на съзнателно упорство, в процеса на изграждането на трудовите си навици.



Публикувано изображение



Публикувано изображение Ученикът отсъства в дните за изпити Публикувано изображение

Публикувано изображение Ученикът показва преждевременна самостоятелност, съпроводена с отговорно и избирателно съставяне на индивидуален план на обучение съответстващ на впечатляващи Публикувано изображение черти в характера.




Публикувано изображение

Публикувано изображение Ученикът опипва съученичките си Публикувано изображение

Публикувано изображение Проявява характер, смелост и решителност в общуването и акселерация заслужаваща поощрение.



Публикувано изображение

Публикувано изображение Ученикът прави самоделна бомба в междучасието Публикувано изображение

Публикувано изображение Ученикът ползва свободното си време в осъществяването на личните си планове за съдбата на училището и периода на пребиваването си в него. Впечатлява с практически умения по химия Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение Идва в непригледен вид, мръсен и невчесан Публикувано изображение.

Публикувано изображение Ученикът всеотдайно жертва странични занимания в жаждата си за ментално развитие и вземането на връх над материята в копнеж чист и свят метафорично пресъздаден с пословицата "По дрехите посрещат, по ума - изпращат".


Публикувано изображение


Публикувано изображение Говори по телефона в час!

Публикувано изображение Показва добра общителност и обменя информация с разнообразни телекомуникационни средства, във всеки възможен момент Публикувано изображение.


Публикувано изображение


Публикувано изображение Ученикът за втори път е накаран да остане след часовете за да почисти надрасканите от него чинове.

Публикувано изображение Ученикът показва извънкласна ангажираност и превърнало се в традиция старание в изпълнение на поставените му завишени изисквания в съответствие с потенциалът му Публикувано изображение.


Публикувано изображение

Публикувано изображение Хрупа царевица в междучасието Публикувано изображение
Публикувано изображение Събира сили всячески за да е пълноценен в час Публикувано изображение

Публикувано изображение
Публикувано изображение Псува на английски! Публикувано изображение

Публикувано изображение Обогатява речника на съучениците си и борави умело с лингвистиката.


Публикувано изображение


Публикувано изображение Ученикът хвърля столове през прозореца на класната стая!

Публикувано изображение Ученикът проявява завиден замах в реализирането на творческите си виждания за интериора и екстериора Публикувано изображение


Публикувано изображение


Публикувано изображение Ученикът дъвчи шумно дъвка по време на час!

Публикувано изображение Ученикът проявава старание в хигиенизирането на устната си кухина и дава гласност на проблема Публикувано изображение


Публикувано изображение


Публикувано изображение Ученикът отново няма домашно!

Публикувано изображение Ученикът държи да му бъде струпано достатъчно количество материал за изучаване, за да го сметне за предизвикателство Публикувано изображение


Публикувано изображение


Иначе, почнах, ама не ми е до това, че май и работа си имам...

На училище ходя...

С ИДЕЯТА ДА БЪДА НЕЩО ПОВЕЧЕ

  • за да се отделя от посредствеността
  • защото неуките по-лесно се лъжат и манипулират
  • и след като така и така ходя, не искам 7 часа дневно да са просто загуба на време, а търся полезното в тях
  • думата матура идва от латинското maturis (зрея)
  • за да придобия обща култура и разширя кръгозора си
  • за да стимулира интересите ми
  • за да разкрия и развия талантите си


КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ
  • за да бъда грамотен и независим в това отношения
  • за да уча и придобия знания
  • за да придобия професионални умения и знания (специализация)
  • за да получа образования (имам тапия)
  • за да ми помогне в избора на професия
  • защото е инвестиция с възвращаемост след завършването ми
  • за да изпъкна пред останалите в конкуренцията на пазара на труда
  • за да придобия трудови навици
  • за да се науча как да се справям с проблеми
  • за да се науча да работя под напрежение
  • за да се науча да спазвам срокове
  • за да се науча да обработвам големи обеми от информация
  • за да се науча да бъда високо продуктивен
  • за да се науча как да преодолявам изпити, предизвикателства и ..............


ПО ЗАДЪЛЖЕНИЕ
  • защото мама и тате казват, по задължение
  • за да не ям бой
  • за да не ми четат конско вкъщи
  • защото ми плащат за това (с пари или подаръци)
  • защото перспективата е нездравословна, безполезна или по-трудна


СОЦИАЛИЗАЦИЯ
  • за да се запозная с нови приятели
  • за да се науча как да се сработвам с другите
  • за да придобия речников запас който да ми позволи да се изразявам правилно, кратко и ясно
  • за да науча неща които да ме направят интересен и забавен
  • за да се адаптирам към обществото
  • за да се отсеят лидерите в среда на съревнование
  • за да се науча как се гради и руши йерархия, класови деления и дискриминация
  • за да имам образи за подражание в лицето на преподавателите
  • за да имам база за сравнение и имитирам връстниците си
  • за да овладея приемлив модел на поведение
  • да ме изгради като съвестен данъкоплатец
  • да ме уеднакви, налагайки ни общи норми на поведение и знание (принципа на тухлата)
  • за да ме възпита така, че да нямам антисоциално поведение
  • за да изградя морал и етика


ЗА ДА СЕ ЗАБАВЛЯВАМ
  • да науча клюките
  • да си покажа товите дрехи и се похваля с нещо
  • да се понатискам с този/тази (или и двете бре Федорке)
  • да ошамаря някого
  • да се науча да преписвам
  • да се оплача на аверите (колебаех се да го хвърля ли при социализацията)


ДРУГИ (все пак е чернова...)
  • за да се възползвам от материалната база на училището
  • за да се възползвам от ерудицията на преподавателите
  • за да не занимавам тате и мама известно време
Или просто, закото съм мазохист и чакам с трепет ваканциите.
И защото дават кифли там, тълкувайте го както приемете за добре.

Идеята на училището е не само да ни учи, но и да ни научи как да учим, или с други думи въз основа на натрупаните знания да ползваме собствената си глава. Примерно мен в училище ме учеха как се разчитат ноти и как се изпълнява музикално произведение. Вече го знам и учител не ми трябва за изпълненията.

Училището формира личности, разширява кръгозора и възприятията ни към заобикалящият ни свят. Предоставя безценен опит в овладяването на природата, инструментите с които боравим и самите себе си. Формира волята и трудовите ни навици и разчитайки на стабилната база от знания да преодоляваме творчески и разумно предизвикателствата които до сега не сме срещали.

Учи ни да мислим и чувстваме.
YDimov: за да придобиеш поне елементарна култура и навици от сорта на: става се рано, ходи се някъде си, прави се нещо си, всеки ден се научава нещо ново и се усъвършенстваш в определена област.

am-am: БИНГО! Публикувано изображение

Придобиваш трудови навици, а те са превърнали маймуната в човек. Трудовите навици са тъкмо умението да се правят неща които не са забавни като видео игрите, не са здравословни като разходката в парка и не са сладки като кифлите в сладкарниците.и извън тях...
Trichocephalus: Няма такова нещо като "безполезни знания" или "загубено време".
am-am: Съвпада с моите виждания, но за тях по-късно.
Трихо, а би ли споделил малко за органът занимаващ се с мисленето?

Trichocephalus: Имаш предвид този, с който, освен мисленето и храносмилам или този, с който правя деца ?
am-am: Ааааа, значи все пак говорим за шкембето :)
Нали знаеш, че шкембето те кара да папкаш.
Като се напапкаш - те хваща мързела.
Хвани мързеливия на работа, та да те научи на акъл.
=> Мързела е двигател на прогреса.
Какво следва от тази Висша математика -
че шкембето води еволюцията

Гледам сме зачекнали и тоалетната тема с DeadSmurf:
DeadSmurf: Дръпнат - ще ти яде Баба Меца гъзеца :)
am-am: Ех, любов, любов, ш'ма вкараш у Пирогофф...
Изброй ми висшистите миещи тоалетни и като стигнеш до 1 се обади :rolleyes:

Да си дойдем на думата - интереса клати феса.
Щом нещо се прави и то масово, значи има защо, логично е нали?

Други идеи защо?

pladapov: Задължително е докато навършиш 16 години.
am-am: Хайде, ще го задам другояче въпросът. Защо е задължително?
Други идеи ли ?

1.)децата на възраст от 7 до 18 годишна възраст да има какво да правят през деня, а да не висят като сополи из къщи
2.)децата да ги няма, за да могат мама и тате да ходят на работа
3.)същото като по-горе, ама що се отнася за училище-пансион : децата изобщо да ги няма за няколко години, та да си отдъхнат мама и тате и да си гледат кефа.
4.)да могат децата да се научат да се :
-бият
-понасят бой
-псуват
-пушат цигари/марихуана
-правят секс
-намерят майстора в лицето на някой по-голям бабаит от тях
-четенето и писането са отделно - те се научават за една година.
5.)да има работа за възрастни, които не са способни на физическа работа, а пък за учени не им достигат желанието и дарбата.Визирам някои учители.Други учители пък са започнали да се занимават с тази работа с голям ентусиазъм и любов към децата и науката.Бързо-бързо са им попарили илюзиите.Но -в която и категория да попада въпросния учител/учителка е без значение - ако нямаше кой да ходи на училище - нямаше да ги има и тях.
6.)да има работа за лекарите , психолозите и психиатрите, които лекуваме неврастенията на учителите.
7.)да има върху какво да мисли онуй дръпнатото и с какво да си отвличаме вниманието ние, останалите, което всъщност е най-положителното нещо за деня.

Хрумвало ли ви е някога, какви са последствията от научаването на нещо трудно, което никога няма да ползвате пряко?




В заключение искам да кажа, че обучението което човекът прави със себеподобните си от невръстна възраст е трезвата преценка какъв потенциал съществува в него. Отдавна имаме атомно оръжие да гръмнем 200 колкото нашата планети, а това е само едно от постиженията на цивилизацията ни в едноличното ни господство над света.
Мозъкът използва 1/4 от кислорода в организма. В периоди на съсредоточение, разходът на енергия е колкото и при тежък физически труд. От еволюционна гледна точка този човешки орган МОЗЪКЪТ Публикувано изображение е заслужил огромен разход на ресурси и в това няма нищо случайно. Генетичното съвпадение, между най-близкият ни по ДНК родственик - маймуната бонобо, е 98.4 % Публикувано изображение Погрешно е популярно, че обикновеното шимпанзето е най-близко, със своите 96-98%. Забележете, че мозъкът на човека е 4 пъти по-голям от този на шимпанзето.

Разположен в черепната кухина, главният мозък съдържа приблизително 100 млрд. нервни клетки при възрастен индивид - толкова, колкото са и звездите в нашата галактика.
Главният мозък ни дава възможност да мислим, да помним и да вземаме решения. Кората покрива мозъчните полукълба и има дебелина само от 2 до 4 мм, но нейните гънки са толкова многобройни, че тя представлява 40% от главния мозък: това е абсолютен рекорд при живите същества. Съставена от сивата материя на клетъчното тяло на невроните Публикувано изображение, тази част на мозъка ни осигурява възможностите за възприятие, общуване, запомняне, преценка, воля - това е нашето съзнание.

Още от 3 в. пр.н.е. гръцкия учен Еразистрат изказал хипотезата, че поумняването нагъва мозъчната кора. Всъщност е недоказано. Това което системната употреба на сиво вещество прави е, изграждането на повече връзки от неврони, или разговорному поумняване, помъдряване. В резултат, усилието за справянето с умствена задача намалява. До какви равнища на трудност желаем да сме адаптирани е наш личен избор.


FIN

4 коментара:

  1. [im]http://knizhen-pazar.net/img/13581.jpg[/im]
    Глаголицата си има любопитен превод:
    аз
    буки
    веди
    глаголи
    добро
    ест
    живете
    дзяло
    земля
    и
    и (не знам защо са две - не помня)
    иже
    герв
    како
    люде
    мислети
    наш
    он
    покои
    ръци
    слово
    твръдо
    ук
    фрът
    хяр
    ща
    цн
    чръв
    ша
    ер
    ери
    ер (не знам!)
    ят
    енс
    онс
    йенс
    йонс
    кси
    пси
    онта
    ужнуа

    Солунско поучение:
    Азе
    Бога
    Видях
    Грешником
    Дарувшинавши
    Единоначална
    Живодавша
    Зора
    Израилтянам!
    Кой-тоз
    Люди
    Милуваши -
    Ное
    от
    Потопа:
    Родам
    Судбу
    Твориши,
    Ублажавша
    Фред
    Ханом (и)
    Цареславни(те)
    Човеци!
    Ширувиши
    Щитя,
    Юдеившину
    Ямувавши!

    [im]http://prikachi.com/images/182/3107182c.gif[/im]

    Превода който прави Йордан Вълчев, ползвайки чувашки и древнобългарси език е следният:
    Запомняй буквите (и така) разбирай думите! Добро е да се живее твърдо на земята, което и както хора (вие сами си) мислите! Бог е нашият душевен покой! Изричай словото твърдо! Лети, хвърчи, (но) размисляй се, върви, расти, побеждавай: червей (или) планина! (Ти) мъжът, (Ти)юношата, (вие всички) хора! Ум и разум, посока и здравомислие! Слава, напред!

    ОтговорИзтриване
  2. Защо тръгнах на училище ли? за да се науча да пиша обяви...
    ...ако не беше така май нямаше да си намеря кучето [im]http://www.laymark.com/i/m/m122.gif[/im]
    http://www.youtube.com/watch?v=iJhCyMdCRnc&feature=related

    ОтговорИзтриване
  3. Макарий, тук ми се приисквада се пошегувам, че това е причината бълхите да се държат необразовани, но няма, защото темата е сериозна [im]http://www.laymark.com/i/m/m053.gif[/im]

    ОтговорИзтриване
  4. Ха,ха,Ха,чудесно,ама някак Ви се е получила шегата със бълхата,въпреки усилието за "сериозен" маймутикон в иначе сериозната тема. Мунчо-менажерията диви със сериозните си послания публиката ,а след време буквичките ще станат излишни ,имат си "достойни" заместници [im]http://laymark.com/i/m/m129.gif[/im] да живее еволюцията!!:)))

    пп мальчик,мерси за ю-тубчето,мило е!

    ОтговорИзтриване